[Advaita-l] Was Shankaracharya a Vaishnava??

V Subrahmanian v.subrahmanian at gmail.com
Fri Jun 12 10:24:17 EDT 2020

We can also note the following 'pramana' the Dvaitins have to 'prove' that
Shankara destroyed Bhagavata Dharma-s and sat-shaastras:  If Shankara was
really a  Vaishnava, why would he destroy Bhagavata dharmas?

http://dvaita.info/pipermail/dvaita-list_dvaita.info/2006-February/001378.html

1. kUrmapurANe shrImuShNamAhAtmye paJNchame.adhyAye |

shrI sUta uvAcha --

purA bhAgIrathItIre niminA pR^iShTavAnmuniH |
naShTA bhAgavatA dharmAH sachChAstrANi kalau yuge ||
iti shrutaM mayA pUrvaM tIrthayAtrAprasaN^gataH |
kathaM naShTA bhaviShyanti punaH sthAsyanti vai katham.h ||
vada vidvanmahAbAho kashchoddhAraM kariShyati |

shrI vAmadeva uvAcha --
*chatussahasre dvishate gate saugandhike vane |
nihatA bhImasenena dvAparAnte nR^ipottama |
saugandhikAkhye nihatA ye cha krodhavashAH khalAH |
rudreNa nihatA ye cha traipurAshcha kalau yuge |
chatussahasre.aShTashate maNimantAdayo.asurAH
janiShyanti brahmayonau daityAH saddharmadUShakAH |
mithyAvAdamasachChAstraM kariShyanti kalau yuge |
gopayiShyanti sachChAstraM sachChAstraparipanthinaH |*
evaM dharmeShu naShTeShu shAstreShu cha kalau yuge |

devairvij~nApito viShNurvAyumAj~nApayiShyati |
Madhvas also quote purported Garuda purāṇic verses in the same vein as the
above:
The complete text of the Garuda purANa is available here:
http://fiindolo.sub.uni-goettingen.de/gretil/1_sanskr/3_purana/garup3_u.htm
tena saṃkaranāmāsau bhaviṣyati khageśvara /

dharmānbhāgavatānsarvānvināśayati sarvathā // GarP_3,16.71 //
[Owing to this, sAnkarya karaNam, this person will be known as ‘samkara’, O
GaruDa. He will destroy the complete bhAgavata dharma totally.]
On the basis of the above lines of the purāṇa, is there any evidence within
Shānkara bhāṣyas or any other sources of the writings of other Acharyas
that Shankara:
1. Destroyed Bhāgavata dharmas
2. Sat dharmas
3. Criticized sat śāstra-s.
Also, based on the following verses cited from Garuda purāṇa:
maṇimānnāma daityastu sankarākhyo bhaviṣyati /

sarveṣāṃ saṃkaraṃ yastu kariṣyati na saṃśayaḥ // GarP_3,16.70 //

The full article can be read here:
https://adbhutam.wordpress.com/2017/01/11/did-shankaracharya-destroy-bhagavata-dharmas/

regards

subbu